Blogg

Vebjørn Torsetnes fra Klosterengas Venner med ytring på nrk.no

fredag 2. november, 2018

Ville Frognerparken blitt bygd med dagens politikere? Er det mulig å tenke seg Oslo og Norge uten?

Det er en grunn til at spørsmålene må stilles. I Oslo øst truer nå kortsiktige budsjettprioriteringer ferdigstillelse av Klosterenga park. Ikke hørt om parken? Nei, slik ville det også vært med Vigelandsanlegget om det hadde blitt skrinlagt før det var ferdig.

Jeg er så heldig at jeg har hatt mulighet til å samarbeide med Bård Breivik. I desember 2015 sendte jeg en SMS til ham: «Gratulerer Bård! Det er vedtatt!» Det jeg siktet til var at vi endelig – etter 30 års kamp – hadde fått et vedtak i Oslo kommune om å ferdigstille «hans» skulpturpark på Klosterenga i Oslo, denne fantastiske flerkulturelle parken i Gamle Oslo.

les hele på nrk.no her >>